A budapest.hu portálon közzétett jelentést a munkacsoport elnöke, Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP), Csepel polgármestere terjesztette be, egyúttal felkérve a főpolgármester arra is, hogy küldje meg a Legfőbb Ügyészségnek testületük megállapításait, valamint üléseik jegyzőkönyvét.

A munkacsoport jelentésében emlékeztetnek, a 4-es metró építése az Európai Unió legdrágább projektje volt a 2007-2013. közötti időszakban, az OLAF jelentése alapján pedig korrupciós szempontból európai szinten dogogós, Magyarország történetében pedig első helyen áll.

A testület hangsúlyozza, az érintett BKV Zrt. volt vezetőinek és felügyelőbizottsági tagjainak meghallgatásaiból kiderült, a cég döntéshozatalai formálisak voltak, azokat a valóságban Demszky Gábor volt főpolgármester, továbbá egykori helyettesei és kabinetje hozta meg.

A beruházás így "közvetlen MSZP-SZDSZ-es befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig" - olvasható a jelentésben, amely szerint ezeket a pártokat terheli a teljes körű anyagi, jogi és erkölcsi felelősség a korrupciógyanús közbeszerzésekért és a jogszabályellenesen, a közbeszerzések megkerülésével kötött szerződésekért.

A munkacsoport aláhúzza, az OLAF-jelentésben feltártak hozzájárultak ahhoz, hogy a 4-es metró építésének költsége több mint 200 milliárd forinttal haladta meg a tervezett kiadásokat.